İstanbul Şehir Üniversitesi Kütüphanesi

20160515_140018

İstanbul Şehir Üniversitesi kütüphanesi en sık kullanmak istediğim ama çoğu zaman aradığımı bulamadığım sevgili okulumun gelişmekte olan kütüphanesi 🙂

Aradığımı iki sebeple bulamıyorum. Birincisi kitap olmasına rağmen ödünçte olduğu için faydalanamayışım. Kitaplar kapanın elinde kalıyor yani 😦 Bu gibi hallerde İSAM’a ışınlanmak istiyorum. İkincisi ise aradığım kitabın olmaması. Bu durumda çocuğuna çok kızan ama merhametinden bağıramayan anne gibi hissediyorum. Ardından kitabı sipariş ediyorum. Size de tavsiye ederim. Özellikle öğrenci arkadaşlarım sizin ihtiyacınız varsa bir başkasının da mutlaka olur. Aynı dersi alıyoruz. Duyarlı olalım. Kendi hesabınızdan giriş yaptıktan sonra eser istek bölümündeki formu sabredip doldurabilirsiniz 😉 Kütüphanemizin linki burada: http://library.sehir.edu.tr/Pages/home.aspx

Bu eksiklik ve aksiklerin bana faydası da oldu aslında. Kendi kütüphanemi oluşturmak konusunda hız kazandım. Ödevlerimi yazarken kendi kitaplığımdan kitap kullanmak beni mutlu ediyor. Röportajlarımı okuduysanız sorulara aşinasınızdır. En çok hangi kütüphaneyi kullanıyorsunuz sorusu var. Bu soruya kendiminkini deyip gözlüklü smileyimi takmak istiyorum ben de. 🙂  Müthiş bir konfor bence. Üstelik ödev yaparken kullandığım kitaplarla benim aramda da bir bağ oluşuyor geri vermek istemiyorum. Memleketimde babamın yıllardır oluşturduğu bir kütüphane var ancak o benden çok uzakta. Yakın zamanda fotoğrafları ve hatıralarıyla içinde büyüdüğüm kütüphaneyi de anlatacağım. 😉

Okul kütüphanesine dönersek, kütüphanemizin en güzel tarafı başka hiçbir kütüphanede rastlamadığım temizliği. Havalandırması ve wc temizliğiyle benim gördüğüm hiçbir kütüphane Şehir ile yarışamaz. Bununla beraber kütüphanenin bütün çalışanları çok güleryüzlü ve her dâim yardıma hazır. Bu arada aklı olan bir öğrenci kütüphane görevlileriyle arasını iyi tutar. Hayatın gerçekleri. 🙂 Şehir’de ekstra efor sarfetmek zorunda olmamak Şehir Kütüphanesi’nin güzelliklerinden 😉 Biz sınırlı sayıda kitap alabiliyoruz lisans öğrencisi olduğumuz için malum ancak ben görevli abi ve ablalarım sağolsun hep daha fazla alabilmişimdir 😉 Bu arada yine lisanslara sesleniyorum. Yüksek lisanstan arkadaşlarımın olması da fazladan kitap husunda yardımcı oluyor bana. Hayır hayır, yanlış anlaşılmasın. Sırf bunun için yüksek lisanslarla ahbaplık etmiyorum tabii ki, bunu zamanla keşfettim 🙂

Bilenler bilir, bir Doğu ve bir de Güney kampüste olmak üzere iki kütüphanemiz var. Doğu kampüste, her kata ve uygun olan her yere biz çalışabilelim diye masa ve sandalye yerleştilmiş durumda. Hatta arkamıza yaslanıp kitap okyabilelim diye koltuklarımızda mevcut.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Ben Edebiyat öğrencisi olduğum için en sık 2. katı kullanıyorum. İlk yıllarda da en çok bu kata keşif yapıyordum. Bir de benim koltuğum diye seçtiğim koltukta kitap okumayı çok seviyorum. Ama ifşâ etmeyeceğim. Kocamaaan kütüphanemizde koltuğumu kapıverirsiniz falan 🙂

20160515_142257

Zemin kat da Diyanet İslam Ansiklopedisi (biliyorum artık internetten de erişebiiyoruz) başta olmak üzere ansiklopediler, dergiler ve birçok derginin özel sayısının bulunması sebebiyle en çok kullandığım diğer kat. Daha önce de dediğim gibi nerede ne bulursunuz ayrıntısına girmeyi tercih etmiyorum çünkü keşif heyecanından mahrum kalmanızı istemem.

Doğu kampüste de huzurlu, ferah ve rahat ortamdan uykum geldiği için genelde ders çalışmıyorum. Şehir Kütüphanesi’ne kitap okumak ve dergi karıştırmak için gittiğimi söyleyebilirim.

Güney kampüsteki kütüphaneye dönersek, Doğu’ya kıyasla daha az kitap var. Güney daha çok çalışma alanı olarak kullanılıyor. Ben güneydekini neredeyse kullanmıyorum. Galiba ilk defa geçen hafta Fehim-i Kadim Dîvânı’nı almak için kullandım. Şu ana kadar ihtiyacım olmamıştı. Yine bu kitap benim olmalı arzusuna kapıldım. Ödev bitti ama Fehîm hâlâ benle.

Toparlayacak olursam Şehir Kütüphanesi evimin tamamlanmamış bir bölümü, şimdilik kitap okuma odam. Biraz büyük ve kitap okumak için super donanımlı bir oda 🙂

20160515_135930

 

 

 

 


İstanbul Şehir Üniversitesi Kütüphanesi’ için 4 yanıt

Yorum bırakın